Week van de Savanne dag vier & vijf. - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu Week van de Savanne dag vier & vijf. - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu

Week van de Savanne dag vier & vijf.

Blijf op de hoogte en volg Selma

16 Juni 2013 | België, Olmen

Donderdag 13 Juni 2013.

Vandaag begon me dag van de week anders dan de rest op de Savanne. Het was namelijk de bedoeling dat ik begon met de kinderboerderij, maar toen ik eenmaal klaar was bij de geiten vroeg Zoe of ik voor haar even snel het verblijf van de tijgerwelpjes schoon kon maken. Natuurlijk kon ik daar geen nee op zeggen en ging met haar mee. De welpjes zaten in de laatste verblijf en waren niet bepaald rustig. Ik maakte de twee verblijven goed schoon, droog en legde de schone kleedjes netjes neer, waarna het tijd was om de welpjes door het schuifje terug te halen. Ze wisten niet hoe snel ze moesten komen en kwamen allemaal stuk voor stuk op me af gelopen. In het begin is het leuk, tot ze met z'n vieren naar je toe komen en je aan verschillende dingen moet denken als: de deurtjes, de ruimte tussen jou en de deurtjes, opletten dat ze niet vallen en natuurlijk de welpjes van je af houden die hun klauwtjes gebruikte. Toch was het onvergetelijk! wat een boefjes!

Hierna heb ik de kinderboerderij afgemaakt en ben ik als een malle naar de savanne gefietst om zo snel mogelijk te kunnen helpen. James begreep het gelukkig dat ik wat later was en ik ging snel aan de slag met de verblijven schoon te maken.

Vandaag deed ik ook meer dingen uit mezelf te doen omdat ik het ritme op de savanne wel begon te kennen. Zo weet ik hoe de dieren naar buiten gelaten worden en weer naar binnen (bv volgorde) & hoe de dagen op de savanne er uit zien en wat alle dieren te eten krijgen. Alles ging gelukkig zo veel mogelijk vanzelf naar mijn gevoel. Hopelijk heeft James het ook zo ervaren.

De rest van de dag ging dus zoals gewoonlijk zelfde ritme.


Vrijdag 14 Juni 2013.

Vanmorgen toen ik op stond en uit mijn bed kwam, voelde het alsof er niks meer van mij over was. Spierpijn overheerste alles en ik had niet zo heel goed geslapen. Ondanks alles was ik zoals de rest van de week weer te enthousiast om met de savanne dieren te werken!
Ik begon met het helpen van Pierre bij de geiten ( onderdeel kinderboerderij), omdat ik eigenlijk niet zo heel erg zin had om kuikens te gaan knippen. Ik geef het eerlijk toe, mijn motivatie was daar voor niet goed genoeg, whaha. Ik ging dus het half uurtje Pierre helpen, omdat James daarna wel weer aanwezig zou zijn.

James arriveerde en ging mee naar de Savanne. Hier mocht ik weer kijken bij de training van de olifanten. Daarna hing ik meteen als een malle aan het schoon maken in de verblijven om ze af te krijgen voor de lunch, aangezien ik erg duizelig en misselijk was. Gelukkig zakte dat een beetje af in de loop van de uurtjes.

De rest van de dag was weer een beetje standaard als normaal, maar wel relaxt. Voer snijden, voeren, stallen klaar maken voor binnen halen, kruiwagens gras rijden, etc. Aan het einde van de dag toen de dieren opgesloten werden, mocht ik weer proberen om de deur van de giraffen open te krijgen. Dit keer is het mij gelukt, waarbij ik liggend op de grond eindigde. Dit was weer even een leuk momentje, maar ik had hem wel open! James nam hem over zodat ik op kon staan en ging de zebra's via een andere deur binnen halen. Eenmaal James weer in zicht, en de giraffen al binnen, ging ik de gazelle opsluiten die inmiddels ook al binnen waren. Ik liep het giraffenverblijf in om de deur van deze dieren te sluiten, niet achterom kijkend of er een giraf aan zou komen. Ik sloot de dieren op en ging het verblijf weer uit om deze ook dicht te doen.. Achteraf is er niks gebeurd, en weet ik dat er ook niet zo gauw iets zal gebeuren. Toch gaaf om te zeggen dat je bij ze in het verblijf hebt gestaan!

Ik heb de giraffen nog even een worteltje uit de hand gegeven en we hebben de boel achter ons gelaten. En natuurlijk met de gedachte dat ik er morgen gewoon weer zal zijn, aangezien me weekend met Janneke door omstandigheden niet kon door gaan.

Het was een leuke dag en heb me week afgesloten met een hele goede beoordeling! En naast me beoordeling heb ik me beste compliment gekregen van James, namelijk: Dat ik het sterkste meisje- vrouw ben tot nu toe op de Savanne. Voor veel meiden was het na een halve dag al te zwaar, en tot nu toe heeft niet echt iemand het vijf dagen vol gehouden, zoals ik het deed & nog in het weekend verder wil werken. Ik kan zeggen dat ik echt heel trots op mezelf ben en mijn week niet meer stuk kan!

Uiteraard heb ik mijn dag afgesloten met de welpjes de fles geven! Dit was echt amazing! Half liggend in het verblijf, waarbij alle welpjes over je heen klimmen en klauteren. Weer eens wat anders als een tijgerwelpje tegen je gezicht loopt!

Ik ga genieten dit weekend en met volle teugen terug denken aan dit geweldige weekend! Bedankt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

--

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 38305

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 29 Maart 2016

Een lang weekend Engeland... alleen.

26 Mei 2013 - 05 Juli 2013

Stage Olmense Zoo belgie.

03 Juni 2012 - 16 Juli 2012

AWF Volunteering/ internship Tenerife

Landen bezocht: