Week van de Savanne dag twee & drie. - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu Week van de Savanne dag twee & drie. - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu

Week van de Savanne dag twee & drie.

Blijf op de hoogte en volg Selma

12 Juni 2013 | België, Olmen

Dinsdag 11 Juni 2013.

Vandaag begon ik eerst met de kinderboerderij omdat ik weer eens mijn beurt was. Pierre hielp mij dit keer weer, aangezien hij ook vond dat de verblijven weer eens goed schoongemaakt moesten worden. Dit duurde best lang, omdat het erg veel werk was. Daarna ben ik gelijk door gerend naar de savanne met veel enthousiasme.

Eenmaal aangekomen op de Savanne moest er nog veel gebeuren aan schoon maken, omdat James dit niet allemaal klaar kon hebben voor de lunch. Dit betekende dus hard werken voor mij! Ik heb hard gewerkt de hele dag, maar ook me relax momentjes gepakt door even te zitten en zittend voer te snijden! Loved it. Verder gewoon een normale dag gehad, veel geleerd!

In de kleine momenten terug in de voerkeuken heb weer veel kunnen lachen. Een beetje geinen en me collega's pesten, en natuurlijk sommige mensen uit lachen. Wel op een normale en grappige manier, en niet de gemene uiteraard! :) Zoals mensen die het water in geduwd zijn .. whaha.

Leuke dag dus, en kijk uit naar de volgende dag! :D


Woensdag 12 Juni 2013.

Vandaag stond ik op na een goede nachtrust, met toch wel een beetje spierpijn in me armen. Ik vroeg me af hoe ik deze week nog zou gaan redden, want geloof me. Savanne is zwaar! Ondanks alles ging ik met veel enthousiasme naar de Savanne toe met James en Niels(2). Terwijl ik het voer klaar maakte voor de olifanten (voor de training), maakte hun de savanne buiten schoon en zorgde er voor dat de dieren klaar waren om naar buiten te gaan. Toen ik eenmaal klaar was, was het ook tijd om de dieren naar buiten te laten. Ik liep met Niels(2) mee om ze buiten te laten, en lucky me, de struisvogels mochten dit keer niet naar buiten. Hierdoor kon ik zonder bang te zijn de savanne op om de dieren naar buiten te laten , haha!

Na de ene kant van de savanne, was de andere kant aan de beurt. Natuurlijk niet de olifanten. Ik mocht helpen de giraffen buiten zetten en de deur bedienen. Niet zo spannend zou je denken, maar in heel veel dierentuinen mag zelfs dát niet als stagiair..

Anyway. Na het buiten zetten van de dieren, gingen Niels(2) en James de voeten van de olifanten doen, waar dus ook een stukje training bij kwam kijken. Niels(2) stond buiten het verblijf met een bak kleine stukjes wortelen, om de olifanten te voeren. Dat terwijl James in het verblijf stond er voor te zorgen dat de olifant zijn poot omhoog legde op een opstapje. En natuurlijk zijn voeten ging verbeteren.. Ik heb respect voor hem, ondanks ik weet dat hij uit Zuid Afrika komt en niks anders deed dan in aanraking komen met olifanten en er mee werken. Ik zou toch drie keer nadenken als ik er bij in het verblijf mocht staan! Ze kunnen zo onvoorspelbaar zijn. Het verbaaste me hoe goed ze hem begrijpt en ook echt luistert naar James. Zelfs als James vraagt of ze wilt antwoorden, dan antwoord ze. Geweldig om te zien!

De olifanten mochten na dit dan eindelijk naar buiten en ze wilde dolgraag hun beentjes op de savanne zetten. Zij konden lekker in alle rust van de dag genieten , als je alle gillende kinderen weg denkt .. maar wij daar in tegen.. Wij moesten helaas alle verblijven schoon maken dit keer, en we hadden beide niet gedacht dat het voor de lunch af zou komen. Tot dat we nog zo'n drie kwartier van de voren er achter kwamen dat we eigenlijk klaar waren en er voor dat moment niks te doen viel. We hebben dus maar even ons alsnog nuttig gemaakt, want in de dierverzorging valt er altijd wel wat te doen!

Tijdens de lunch konden we even lekker relaxen en achterover zitten en met volle trots vertellen hoe hard we gewerkt hadden. James was blij met me en kreeg al weer complimenten. Vandaag was toch wel de eerste dag bij de Savanne dat ik trots op mezelf was met het werk dat ik geleverd had. Ik wist het al helemaal toen James het zei en me zelfs vertelde dat ik goed kan schoon maken. Altijd fijn om complimenten te krijgen!

De rest van de dag hebben we voorbereidingen gedaan voor het binnen halen van de dieren, en natuurlijk de grote baas geholpen met de omgekapte bomen die we nodig hadden voor de olifanten. En aan het einde, met het opsluiten, mocht ik proberen de deur open te krijgen voor de giraffen, maar zelfs als James weet dat het zwaar is, dan vind ik het niet gek dat ik hem niet zo heel ver open kreeg. Daarna mocht ik de Gazelle naar binnen halen en opsluiten. Spannend, maar erg leuk!

Ik heb een leuke dag gehad. Hoopte nog even te gaan hard lopen door het park, maar helaas kwam er een enorme stortbui! Hopelijk morgen. Voor nu ga ik lekker relaxen en op tijd me bed in.

Time flies to fast.

  • 14 Juni 2013 - 09:31

    Ramona:

    More Pica's more pica's..>>!!!!

  • 14 Juni 2013 - 18:12

    Selma R. Mastenbroek:

    Jaa I try! maar deze site geeft me de mogelijkheid om nog maar paar foto's te plaatsen. Dus ik zal de rest denk ik bij moeten kopen. Moet even uitvogelen! ^^ Op facebook staan sowieso meer pics lovely!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

--

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 10923
Totaal aantal bezoekers 38292

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 29 Maart 2016

Een lang weekend Engeland... alleen.

26 Mei 2013 - 05 Juli 2013

Stage Olmense Zoo belgie.

03 Juni 2012 - 16 Juli 2012

AWF Volunteering/ internship Tenerife

Landen bezocht: