Week van de Savanne, dag één! - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu Week van de Savanne, dag één! - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu

Week van de Savanne, dag één!

Blijf op de hoogte en volg Selma

10 Juni 2013 | België, Olmen

Deze week mag ik op de Savanne mee lopen, en ik kijk er toch wel erg naar uit! Ik heb gehoord dat het hard door bikkelen is, maar dat gaat vast helemaal goed komen.

Vandaag had ik mijn eerste dag op de Savanne, en hoefde vandaag gelukkig geen kinderboerderij te doen. Ik begon eerst nog even met kuikens knippen, voordat James op het werk aan kwam. Na een half uurtje arriveerde James ook in de Zoo en ging ik met hem mee naar de Savanne. We begonnen met het voeren van de Giraffen en de Olifanten. Ondanks ik al eerder zo dicht bij deze dieren heb gestaan, blijft het nog steeds ontzettend gaaf om mee te maken! De giraffen en olifanten konden me aan raken, maar op één olifant na was dit gelukkig niet van toepassing. Ze wachtte (redelijk) geduldig hun eten af.

Na een kleine onderbreking gingen we buiten op de savanne schoon maken en de savanne voorzien van voer. Natuurlijk ging dit weer eens niet zonder enige problemen, want we zat weer eens een loopvogel achter me aan. Als ik het goed heb een kroonkraanvogelsoort (sorry ben niet van de vogels!) .. De hele tijd heb ik met een grote tak moeten lopen, zodat dit gemene en irritante dier bij me weg bleef. En natuurlijk toen ik even niet oplette viel hij me aan! Waarom ook niet. Vanwege de adrealine en mijn reactievermorgen sprong ik achteruit en rijkte de stok naar voren, waarna James er voor zorgde dat hij weer wegrende. Het maakte hem niks uit, want hij bleef het proberen, tot hij geen kans meer kreeg. Later in de middag waren het de struisvogels... Nu weet ik nog meer zeker waarom ik een hekel aan deze dieren heb & er totaal niks mee heb!

Na een kleine anderhalf uur konden de dieren dan eindelijk naar buiten en gingen wij binnen de verblijven schoon maken, opruimen en de rest van de dag door brengen. Ondertussen dat dit allemaal moest gebeuren, werden we telkens onderbroken door 3 vrachtwagens vol met verse Hooi balen. Deze moesten allemaal naar boven gegooid worden en boven opgestapeld worden (zie straks filmpje maar). Hier heeft een hoop werk in gezeten, met een hoop zweet en stof! Lang leve de stofkapjes.

Savanne is inderdaad hard door bikkelen. Einde van de middag konden we ' iets' rustiger aan doen met voer snijden, etc. Aan het einde van de dag zorgde we er voor dat alles klaar was om ze binnen te laten en ook hier mocht ik bij zijn. Toen alle dieren binnen waren , en we op het punt stonden om te gaan, mocht ik nog even de olifanten voeren. Zo dicht als dit en de aanraking met een olifant had ik weer niet eerder meegemaakt. Ik heb van het moment genoten!

Het was een vermoeiende, zware, maar leuke dag! Op naar morgen en de rest van me derde week.. en dan zit ik al weer op de helft! :(

Vanaf vanavond of morgen ga ik beginnen met hardlopen in de avond uren, door het park. Hoe rustgevend zal dat zijn! Het zal wel even anders zijn dan andere hardlopers gewend zijn ... Kunnen niet veel mensen zeggen dacht ik zo!

Fijne avond! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

--

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 38306

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 29 Maart 2016

Een lang weekend Engeland... alleen.

26 Mei 2013 - 05 Juli 2013

Stage Olmense Zoo belgie.

03 Juni 2012 - 16 Juli 2012

AWF Volunteering/ internship Tenerife

Landen bezocht: