Tweede week op de Reptielen- Roofvogel afdeling.. - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu Tweede week op de Reptielen- Roofvogel afdeling.. - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu

Tweede week op de Reptielen- Roofvogel afdeling..

Blijf op de hoogte en volg Selma

10 Juni 2013 | België, Olmen

Omdat ik afgelopen week NIET mijn reisverslagen heb bij gehouden, en toch wel veel klachten heb gekregen, bied ik bij deze mijn excuses aan. Ik had een drukke, maar rare week gehad. En door afgelopen weekend kon ik niet echt mijn week uittypen voor jullie. Wat ik dit weekend dan heb gedaan? Daar moeten jullie dan toch even op wachten, want eerst ga ik over me week vertellen!

Voor afgelopen week stond ik ingepland op de Roofvogel -/ en Reptielen afdeling bij Sander, maar Sander vond het leuk om juist deze week vrij te nemen om lekker op vakantie te gaan. Groot gelijk, maar dat was pech voor mij, want ik keek toch wel erg uit om bij Sander te staan. Niet alleen vanwege de afdelingen, maar ook omdat ik in me eerste week ook erg kon lachen met hem... Niels was degene die zijn taken over zou nemen, maar dat wist ik niet & voor nog een aantal was dit redelijk onduidelijk. Dus. Ik ben me maandag ochtend maar begonnen met de kinderboerderij & besloot het maar elke ochtend te doen, aangezien Pierre het afgelopen week de hele week had gedaan!

Maandag begon ik dus met de kinderboerderij, waarna ik de hele dag verschillende klusjes heb gedaan. Eigenlijk heb ik merendeels staan schoon maken in de voederkeuken en de kantine (in de keuken). En natuurlijk nog wat klusjes voor anderen van de verschillende afdelingen.

Dinsdag hoorde ik van Niels (1) dat ik met de Niels (2) mee moest lopen die Sander over nam. Zelfs deze Niels(2) wist hier niks vanaf.. Ik ben Dinsdag heel even met hem meegelopen naar de Reptielen om de baardagamen- Leguanen- en de wateragaam (Soort) te voeren. Omdat Niels (2) niks met reptielen heeft, wilde ik hem uiteraard wel helpen! De rest van de dag heb ik geholpen met andere klusjes, O.a. het voeren van de vogels in de tropenhal.

Woensdag.
Woensdag was het weer een standaard dagje. Zo begon ik weer bij de kinderboerderij, waarbij ik dit keer wat meer ging schoon maken.. Naast het helpen van andere klusjes en schoon maken, heb ik weer wat bij de reptielen kunnen doen. Dezelfde dieren als Dinsdag moesten weer gevoerd worden, en de slangen hadden weer water nodig. Niels (2) had hier uiteraard weer hulp bij nodig en vroeg of ik mee wilde gaan! Het geeft toch een fijn gevoel dat iemand die na zijn stage net in dienst is, jou hulp vraagt bij de Reptielen! :D - Happy!
Natuurlijk zag ik jonge Koningspythons in een vieze bak zitten, en kon ik het weer niet laten .. ik ging dit verblijf nog even schoon maken! Zo kon ik Niels (2) ondertussen ook de dieren laten voeren, zodat hij er ook een feeling mee krijgt!

Robby kwam ook even langs bij de Reptielen en vroeg hoe het zat met Activa. Nou vragen jullie je vast af wat dat is.. Dit zijn educatieve dagen voor de school kinderen die langs komen. Robby had iemand nodig voor de Reptielen afdeling om een voederpraatje te kunnen doen, maar na overleg bleek er niemand meer te zijn , behalve ik. Ik heb mezelf ter beschikking gesteld om deze vier voederpresentaties te geven aan de kinderen. Robby ging akkoord en gaf me nog wat uitleg.. Aan het einde van de dag begon ik aan me voorbereiding aan wat ik kon vertellen.

Uiteraard wil ik jullie ook nog even mededelen dat wij Dinsdagavond twee hele mooie Nevelpanters binnen hebben gekregen. Ik mocht ze vandaag even bewonderen en ik ben verliefd. We krijgen gelukkig al goede complimenten en goede opmerkingen van mensen!

Donderdag.
Eindelijk mocht ik langer helpen op de afdeling waar ik hoorde te staan. Ik mocht mee met het voeren van de Roofvogels en de Reptielen. Alles was al klaar gemaakt voor dit moment, dus ik hoefde gelukkig geen kuikens te knippen. Niet dat ik het erg vind, maar ben toch wel blij als het niet hoeft. Jullie kunnen je vast voorstellen dat het niet zo lekker ruikt, haha.

Alle Roofvogel verblijven gingen per twee. Ik kreeg dus te horen van Niels(2) hoeveel kuikens ik in het verblijf mocht gooien of leggen, kreeg de sleutel voor het hek en ik mocht me ding doen. Omdat ik de vogels niet ken, is het toch even spannend.
Na de Roofvogels gingen we naar de reptielen, waar we de dieren weer gingen voeren. Dit waren weer dezelfde dieren.

Bijna aan het einde van de dag ben ik met Niels(2) meegegaan naar de Savanne waar hij nog zou helpen. We hebben samen geholpen in de verblijven om ze schoon te maken & natuurlijk voorzien van voer.

Dit was denk ik toch wel de leukste dag van deze week!

Vrijdag.
Vandaag mocht ik eerder weg om mijn wereldreis te gaan maken naar huis. Met een reis van VIJF UUR vooruitzicht begon in mijn dag weer om acht uur in de ochtend. Deze ene keer deed Pierre weer de kinderboerderij voor mij, omdat ik me moest voorbereiden op de presentaties. Ik begon heel relaxt mijn dag met voer snijden voor de tropenhal, ratten-muizen klaar zetten voor het voeren (levend) en als laatste zette ik voor Pierre de spullen klaar voor " verrijking maken" met de kids. Daarna verplaatste ik mezelf naar het reptielenhuis. De tijd tikte door en langzamerhand werd ik steeds meer nerveus. Ik ging steeds meer bedenken wat ik wilde zeggen en vooral hoe ik het ging vertellen..
De eerste groep kwam aan bij het reptielen huis en door de drukte, geschreeuw, vragen en verkeerd begin, was mijn presentatie al één grote flop! De eerste groep ging weg en de tweede groep kwam al erg snel binnen. Gelukkig na een diepe zucht gingen mijn andere presentaties uitstekend! Ik begon het na de tweede erg leuk te vinden & de kinderen waren erg enthousiast! Ik liet ze luisteren, kijken, mijn vragen beantwoorden en hun eigen antwoorden opzoeken op de informatie borden. Aan het einde van de dag was ik blij met mijn resultaat die ik wilde bereiken. Interactie met de kinderen!

De rest van de dag heb ik weer vooral veel kleine klusjes gedaan voor de andere afdelingen. Ook leuke klusjes! Om drie uur verliet ik me studio om mijn reis voor te zetten richting huis. 5uur in de trein, met een enorme warmte & stank van me werkkleding, hoe ga ik dat overleven???

Mijn reis naar huis liep goed en was zelfs erg leuk. Zo had ik hele gezellige mensen in de trein waar ik een gezellig praatje mee hield. Mijn eerste praatje was met een andere vrouw van 25 en op Antwerpen Centraal wees ze mij de weg. Antwerpen Centraal heeft namelijk drie verdiepingen! Hoe verzinnen ze het..
In de trein van Rotterdam naar Zwolle had ik twee gezellige mensen in de trein, waarvan de vrouw getrouwd was en de man samenwonend (beide rond de 30). Leuke gesprekken gehad en beetje zitten geinen.. De uitnodiging om ze naar de Zoo te laten komen ging vrijwel vanzelf. In de laatste trein, toen ik bijna thuis was, kwam ik Jeffrey tegen. Iemand die ik al vanaf mijn 16e niet meer heb gezien, nadat het uit ging met zijn beste vriend. Gezellig praatje gemaakt en weer wat herinneringen opgehaald!

Na deze lange, vermoeiende, maar gezellige reis.. kwam ik aan op Dronten waar Remy al heel lief me op stond te wachten! En niet helemaal volgens afspraak, had hij zijn nette kloffie aan! Een netterd en een stinkerd... dat beloofde wat! Thuis even omgekleed en zijn we eerst met stiefheks & pa een ijsje gaan eten bij de Rede, waarna we door zijn gegaan naar Ramona om haar te zien & zwabber (kat) te kunnen knuffelen. Het was zielig, maar toch wel een beetje grappig dat er geen geluid uit kwam als hij probeerde te mauwen, haha! Ontzettend gezellige avond gehad en werd om 4uur lekker naar huis gebracht.

Zaterdag.
Zaterdag hoopte ik lekker uit te slapen, maar dat werd hem niet helemaal. Ik stond met volle enthousiasme op tijd naast me bed om met me zus & Remy naar Harderwijk te gaan. Vis eten! Terrasje gepakt, over de markt lopen en een hoop gezelligheid! Als bijna afsluiter even in het dorp kleding gekocht en terrasje gepakt.. en als echte afsluiter Remy naar huis gebracht & even kennis gemaakt met zijn ouders. Altijd leuk om andere ouders te leren kennen.

Na al een leuke middag & voorbereidingen voor me terug reis, stapte ik al weer op de fiets op weg naar Erwin zijn Housewarmingsparty! Ik heb daar me pizza in de oven gegooid en we gingen de leuke avond tegemoet! Veel gezelligheid, gekkigheid, eten en alcohol.

Toch apart. Dat je met een feestje ipv alcohol, vo lgepropt word met nootjes als je vast gehouden word en geen kant op kan.. haha, dankje Sander en Jesper voor deze gemene actie!

Als afsluiter van een leuke avond werd ik heel lief door Sander naar huis gebracht, en had ik een smoes om zondag nog even een stukje te fietsen voor vertrek!

Zondag.
Vandaag moest ik me klaar maken voor mijn lange wereldreis terug. Dit was eigenlijk ook letterlijk een wereldreis. Ik kon gelukkig met Erwin mee rijden naar Amersfoort waar ik op de trein werd gezet. Alles verliep nog redelijk goed, tot ik in Antwerpen kwam. Het was al niet de bedoeling dat ik zo laat aan zou komen, laat staan dat ik mijn trein mis die om het uur gaat.. Ondertussen dat ik op mijn trein wachtte, kon ik degene die ik nodig had om de zoo binnen te komen ook niet bereiken. Mijn tante hielp me gelukkig door het ook te proberen, maar het nummer leek niet te bestaan of goed te zijn. Eenmaal in de trein moest ik kiezen tussen "de gok wagen om uit te stappen, met de bus te gaan en hopen dat ik de zoo nog in kom, om 10 uur in de avond" of in de trein blijven zitten en door reizen naar me Tante. Ik koos er voor om de gok te wagen omdat er ook nog een feest aan de gang was. Eenmaal uit de trein op station Mol kwam ik er achter dat mijn trein een uur eerder voor het laatst ging! Ik kon wel janken. Sta je dan! Mijn enige optie om toch nog bij de Zoo te komen was mensen vragen. Ik liep naar een kroegje tegenover het station en ging mensen vragen, waarna een vreemde man mij heel lief naar de Zoo heeft gebracht, wat 15 minuten van station Mol af ligt. SUPER TOF. Na alle deuren en hekken geprobeerd te hebben, kwam ik aan bij het grote hek, welke nog open was vanwege de welpjes die de fles kregen. Ik was binnen en Zoe was net klaar met de welpjes melk geven. Na een lange en vermoeiende en teleurstellende dag , was ik toch binnen gekomen!

Ik ben lekker mijn bedje in gekropen in de hoop dat ik nog wat kon bij slapen van het geweldige weekend! Jullie zijn geweldig! ;3

  • 14 Juni 2013 - 08:57

    Ramona:

    BEN JIJ ZOMAAR MET EEN VREEMDE MAN MEE NAAR HUIS GEREDEN..>!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????? GEK...!!
    en niet meer zo gemeen of zwabbertjuh praten hoor... :(

  • 14 Juni 2013 - 18:11

    Selma R. Mastenbroek:

    Yes I did sis! Hoe moest ik anders weer in de Zoo komen dan? nou nou nou ?? precies, niet! Maar het was een hele aardige man en ben toch blij dat ik dit gedaan heb!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

--

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 38302

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 29 Maart 2016

Een lang weekend Engeland... alleen.

26 Mei 2013 - 05 Juli 2013

Stage Olmense Zoo belgie.

03 Juni 2012 - 16 Juli 2012

AWF Volunteering/ internship Tenerife

Landen bezocht: