Leven naar het weekend & weekend vieren. - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu Leven naar het weekend & weekend vieren. - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu

Leven naar het weekend & weekend vieren.

Blijf op de hoogte en volg Selma

02 Juni 2013 | België, Olmen

Donderdag 30 mei 2013.

Vandaag is het alweer donderdag en dat betekend dat ik nog één dag te gaan heb voor mijn eerste stage week alweer afgelopen is. De week vliegt voor bij en het gaat super snel. Ik denk dat jullie net als ik wel weten dat de tijd altijd voorbij vliegt als je het onwijs naar je zin hebt.

Uiteraard begon ik ook vandaag weer met kuikens knippen. Dit was al snel gedaan, zodat ik mee kon helpen met het buiten zetten van de apen en katten. Is weer eens wat anders dan binnen zetten, voeren en schoon maken. Na het buiten zetten en voer snijden, kreeg mijn dag een hele andere wending.. ik mocht namelijk schoolkindertjes gaan begeleiden met verrijking maken voor de beren, capucijnenaapjes, rode vari's en de Franje apen. Uiteraard moesten voor dit moment nog van alles klaar zetten als: groentes, fruit, zaden, broden, kuikens, flessen, schalen en messen. De kindertjes mochten dan stukjes groentes, fruit en kuikens in kleine stukjes snijden & deze in de flessen doen. Voor de beren werd dit in uitgeholde broden gedaan. Uiteraard kregen de beren geen kuikens. De kinderen hebben zich uitstekend vermaakt en het was erg leuk om te doen! Voor mij was het een extra leerproces, aangezien ik volgend jaar ook moet gaan lesgeven aan de nu tweede jaars wildlifers...

Na vele andere klusjes aan schoon maken, voer snijden etc, mocht ik de verblijven schoon maken van de Vari's in de tropenhal. Het schoon maken binnen deze verblijven is heel anders als bij de andere apen en nu vragen jullie je vast af waarom. Als eerste ging ik schoon maken bij de Bonte Vari's en tijdens het schoon maken zat er een vari mij uit te dagen. Hij wilde met me spelen. De hele tijd werd ik achtervolgd, dan kwam hij weer stiekum achter me staan, dan probeerde hij me haar te komen en tot slot tikte hij zachtjes tegen me hark. Op zo'n moment geniet je van het moment, waar door het schoon maken even wat langer duurt. Na de bonte, ging ik naar de rode vari's. Gelijk bij binnenkomst werd er al op me schouder gesprongen en hield zich vast aan me shirt. Het verblijf harken met een aap op je schouder/ borst en bang dat hij er af valt, is erg lastig. Ik heb er dan ook erg lang over gedaan.

Ondanks dat deze vari zijn streken had, zoals op me schouder blijven zitten- voor het slot gaan zitten als ik er uit wil- en in de weg gaan lopen .. blijft het toch erg leuk om op deze manier te werken. Een beetje interactie met de dieren vind ik altijd leuk, of het nou positief is of negatief. Zo heb ik ook me negatieve momenten gehad wat ook weer leuk en grappig was. Zo kreeg ik liefdesbeetjes in me oog en me oor. Je voelt het wel even, maar het doet geen pijn. En eigenlijk ... vind je het niet eens erg, omdat het speels gedrag is. En naast de beetjes kreeg ik ook heel veel kusjes van de apen. Erg leuk!

Een leuke dag geweest dus!
Ik weet nog niet wat ik het weekend ga doen, hopelijk naar familie toe die hier dichtbij woont... lijkt me erg leuk!

Vrijdag 31 mei 2013.

Het is dan eindelijk aangebroken. De laatste dag stage voor me weekend. Wat is de tijd onwijs gevlogen! Ik begon de dag met de instelling om te gaan knallen, zodat ik erg moe terug zou komen in me studio. Uiteraard was dit niet moeilijk , omdat ik gisteravond tot erg laat met lieve mensen heb zitten praten! ;3

Ik begon vandaag een keertje anders, ik hoefde namelijk geen kuikens te knippen! yes yes! Vandaag heb ik gelijk Pierre geholpen met zijn ronde op de kinderboerderij. Het was eigenlijk (door te weinig stagiaires) de bedoeling dat we dit om de dag zouden doen, maar uit eindelijk heeft deze lieve jongen het de hele week gedaan. Het werd dus maar eens tijd dat ik hem hielp! Vanaf maandag ik het op pakken want dan zijn de werknemers weer terug van hun eigen afdeling. De kinderboerderij is een leuke ronde, en het in laten werken door pierre maakte het leuk! Veel gelachen.

De rest van de dag heb ik de standaard dingen weer gedaan van de afdelingen.. Gelukkig heb ik wel twee dingen gedaan, waar van één echt een hoogtepunt was van mijn week! Waar bij ik ontzettend trots op mezelf ben..

Allereerst heb ik de koeling schoon gemaakt. Met veel moeite en kracht de bakken op zij gekregen van de appels. Deze moesten naar buiten ..

Ten tweede. Ging ik even mee met Dorien om de aapjes te voeren. Bij de doodshoofdapen liepen al dagen drie ontsnapte apen buiten het eiland. Alle apen zijn naar binnen gekomen, op deze drie na. Aan het begin van me stage tot richting einde van de week zijn de één ook naar binnen gekomen. Vandaag waren er nog twee over en bij aankomst zat er al een te wachten bij de schuif. Terug naar zijn groepsgenoten en terug naar waar het voedsel makkelijk te verkrijgen is. De laatste wilde niet. Toen Dorien in middels het binnen verblijf aan het schoon maken was, probeerde ik het aapje in de sluis te krijgen.. Met een kleine handrijking was het aapje dicht bij, maar je kan zo'n aapje niet vastpakken als bij een huisdier. Je vingers kunnen weg zijn. Dorien is ondertussen verder gegaan met haar ronde, en ik mocht het nog even blijven proberen. En natuurlijk tegen mijn verwachtingen in, was ik er bijna! Ik wekte vertrouwen bij het aapje, en het aapje zat heel dicht bij de drempel. Tot dat .... Hij zijn groepsgenoten zag bij het raam. Hij rende naar het raam en begroette zijn genoten. Vanaf dat moment zag ik het somber in. Ik ben terug gegaan naar de voerkeuken, heb spullen gepakt om het verblijf van de stekelvarkens schoon te maken en ben gaan schoon maken. Het moment waar op ik iets vergat vanuit de keuken, kon ik het niet laten om het toch nog even te proberen! En dit keer.. Met resultaat! :D

Het aapje vertrouwde me nog steeds, en kwam weer dichtbij. Met allemaal morio wormen naast mij waar bij hij het lekker op zat te peuzelen, liet ik hem stiekum dichter bij de drempel komen. Natuurlijk snel morio wormen over de drempel gooide zodat hij naar binnen zou lopen. Dit koste me veel geduld , zonder de afleiding van me toeschouwers ( bezoekers) .. Het aapje ging naar binnen en ik gooide snel de deur dicht. Met volle trots ging ik het vertellen aan de andere dierverzorgers, welke het aapje van de sluis naar de groep zou brengen. Het aapje zit inmiddels bij zijn groepsgenoten en is blij. Al zal hij niet meer zo gauw de mensen vertrouwen bij de volgende keer als hij eventueel ontsnapt! haha.

Na een onwijs leuke dag met veel trots, een een leuke terug kijk op mijn fantastische week , ga ik lekker relaxen! Even lekker luieren, warme douch nemen en uiteraard me programma's kijken.

Zaterdag 01 Juni 2013.

Heeer-lijk! Ik kon heerlijk uitslapen vandaag. En tot vanochtend had ik nog steeds geen nummer of informatie gekregen van me vader en stiefheks met wat nou de plannen waren met de familie .. Ik kreeg het nummer en smste me tante. Na veel geschuif aan van alles, kon ik toch gezellig langs komen om even te helpen bij de paardjes en boodschappen te doen.

Ik werd opgehaald in Neerpelt bij de Trein door Anneke, waarna ik naar Ellen werd gebracht. Daar hebben ze heel lief mijn kleding gewassen! Waar ik ontzettend blij om ben! Gelijk hier na mocht ik al gaan rijden op één van de twee paarden. Ontzettend lief paard en leuke dag gehad. In de avond nog even een verjaardag gehad, en ben ik met me " niet slimme hoofdje " het cadeau vergeten! Dat krijgt hij nog.. Anyway. Een onwijs leuke avond gehad en lekker avondje door gebracht me de kids. Me benen hebben nog steeds bloed nodig, haha. Omstebeurten op mijn schoot zitten en willen knuffelen. Na deze leuke avond was het bed tijd want moet morgen al weer om half 9 klaar staan voor boodschappen.

Zondag 02 Juni 2013.

Het is al weer Juni. Time flies. Na een leuke avond stond ik vanochtend al weer vroeg op om boodschappen te doen. Genoeg boodschappen voor deze week gehaald en vast nog wel wat voor volgende week. Dat scheelt weer..

Na een snelle boodschap , werd er ook even ontbeten met zijn allen , waarna we met zijn drietjes gingen paardrijden. Alles ging goed en leuke momenten gehad samen in de bak.. Na een klein half uurtje met zijn allen paardrijden ging Ellen al vast haar broodjes smeren voor haar werk & even opfrissen. Me neefje en ik gingen nog even door. Tenminste.. dat was de bedoeling.

Toen Ellen weg liep met haar paard ging ik een stukje draven, waarna hij er als een gek vandoor ging en mij er af bokte. Na een poging tot recht blijven zitten en vast houden wist ik dat ik er toch af zou vallen aangezien me voeten ook uit de beugels waren gevlogen. Ik kon maar beter voorover buigen en me er af laten glijden. Met een noodgang en alles in seconden tijd kreeg ik even vliegles. Gelukkig was de schrik bij de rest minder toen ze me nog zagen lachen. Na dat moment stond de pony van me neefje op zijn tenen. Hier bij was de lol een beetje geindigd. Zo bezorgd als Anneke was wilde ze de paarden mee naar binnen nemen. Zo slim als Ellen en ik waren ben ik er toch weer opgeklommen voor een aantal rondjes. Zo weet hij dat ik niet bang ben om er terug op te klimmen. .. Na een paar kleine rondjes heb ik nog even op de kleine pony gezeten om hem toch nog even aan het werk te zetten.

We sloten de dag af met de paarden in de wei te zetten, me spullen weer in te pakken en iedereen gedag te zetten. Me neefjes vonden het erg jammer dat ze me 3 weken niet kunnen zien. Toch erg leuk om zo geliefd te zijn en vele knuffels te krijgen van deze kids! Tot aan discussies onderling toe wie er naast me mag zitten en wie er op me schoot mag zitten. Haha.

top weekend - en natuurlijk top week! Op naar de volgende!!
Ik ga lekker genieten van de rest van me halve dag, en ik wens iedereen een fijne zondag verder. Geniet van het weer, want hier schijnt de zon erg goed!

selma vanuit de studio in de dierentuin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

--

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 38301

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 29 Maart 2016

Een lang weekend Engeland... alleen.

26 Mei 2013 - 05 Juli 2013

Stage Olmense Zoo belgie.

03 Juni 2012 - 16 Juli 2012

AWF Volunteering/ internship Tenerife

Landen bezocht: