Tweede dag en veel verantwoordelijkheid! - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu Tweede dag en veel verantwoordelijkheid! - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu

Tweede dag en veel verantwoordelijkheid!

Blijf op de hoogte en volg Selma

29 Mei 2013 | België, Olmen

Dinsdag 28 mei 2013.

Dag twee en ik werd wakker met ontzettend veel spierpijn. Ik heb op me eerste dag me benen onder me lijf uitgelopen met amper pauze en dit was erg goed te merken! Alles wat ik deed of probeerde te doen, deed zeer, en bij alles voelde ik spieren zitten waarvan ik niet eens wist dat ze daar zaten. Toch had ik er erg veel zin in omdat mijn eerste dag al onwijs leuk was!

Uiteraard begon ik, zoals elke beginnende stagiair, in de keuken om kuikens te knippen. Nou vind ik het niet zo heel erg en wilde ik graag sneller zijn als gister. Dit is gelukt!

Na het knippen mocht ik alvast gaan beginnen met het snijden van fruit voor in de tropenhal.. Er werd mij verteld dat het erg klein moest zijn, maar de " grootte " van de stukjes verbaaste me toch wel heel erg! Iemand anders op de werkvloer liet het me even zien, maar van serieus aan het werk gaan, werd er toch veel lol getrapt. Eigenlijk ging het even de nederlanders tegen de belg, maar het was erg gezellig in de voerkeuken!

De rest van de dag mocht ik met iemand mee lopen die heel relaxt werkt en alles goed kan uitleggen. Hij liet me veel dingen doen (o.a. door het water naar het eiland, opsluiten, roofdieren voeren , etc.) , maar ook kon hij me veel dingen leren! Ik heb deze dag alleen al veel geleerd, maar ook ervaringen opgedaan die ik nooit eerder heb gehad! Zo moest ik bijvoorbeeld met een laars (+ broek) door het het water om het voedsel naar het eiland te brengen. Bij de Bonte vari's ging dit heel gemakkelijk en was makkelijk te doen. Bij de Ringstaartmaki's wist ik dat er één ander soort aap bij zat die niet zo lief zou zijn. Naar de apen toe gaan en weten dat de kans groter is op aangevallen worden, is best wel spannend! Je moet jezelf leren om gewoon rustig door te lopen & uiteraard proberen de aap bij je weg te houden. Deze aap heeft me toch te pakken gehad, maar gelukkig werd er alleen in me laars gebeten. Daar voel ik natuurlijk helemaal niks van .....

Ook mocht ik mee de katten voeren en kwam erg dichtbij. Zo was er éen leeuwin genaamd: Mona, die je gewoon kon aaien. Ze was al volwassen en je kon niet meer bij haar in het verblijf, maar ze was vanaf de hekken nog steeds te aaien. Ik maakte ook maar haar even kennis en het was een geweldige ervaring om een volwassen leeuw te kunnen aanraken.

De rest van de dag heb ik wat standaard dingen gedaan als voeding klaar maken, voeren en schoonmaken.
Aan het einde van de dag mocht ik mee helpen opsluiten van de katachtigen en de apen. Hier mocht ik bij helpen! Erg leuk om te doen, maar wel spannend. Je hoort toch vaak dat het fout gaat met dit soort dieren (katachtigen).

Aan het einde van de dag, sloten we de dag af om Owen (het welpje) mee naar binnen te nemen. Dit keer mocht ik Owen ook weer zelf dragen. Ik kon lekker met hem knuffelen en werd als een hond dat doet helemaal afgelikt! Na een knuffelsessie gingen we richting binnenverblijf, en alles ging goed, tot dat ..... we bijna binnen waren en hij wist dat hij eten zou krijgen. Hij werd wat wilder en ging zich afzetten. Doordat ik een Tshirt aan had, krapte hij me over mijn schouder en heb ik nu een aantal sneéen staan. In de avond heb ik veel last gehad van het gelik in mijn nek. Ik kreeg rode vlekken en het jeukte ontzettend!

Ondanks alles heb ik een super toffe dag gehad!


Woensdag 29 Mei 2013.

Vanochtend toen ik op stond, zag ik dat me uitslag - rode vlekken in mijn nek weg waren. Het was het waard om eens geknuffeld te worden door een leeuwenwelpje! Ik heb er dan ook uitgebreid van gedroomd. Ook over het idee dat ik ws (zover mij verteld werd) mag helpen bij de nieuwe welpjes. Zij moeten straks aan de fles, en daar kunnen ze wel wat handjes bij gebruiken! :D Ik kan jullie vertellen, dat ik helemaal blij ben!

Wat me ook blij maakt, is dat ik vandaag geheel zelfstandig aan het werk mocht gaan en alles alleen mocht doen. Zo mocht ik de apen in de tropenhal alleen gaan voeren met een kleine schoonmaak. Niet alleen voeren, maar bijvoorbeeld ook alleen de binnenverblijven van de katachtigen schoon maken. De schuiven naar buiten zaten goed dicht, maar je hoort er veel over, dat je toch altijd op je hoede blijft.

Aan het einde van de dag heb ik Sander nog even geholpen met de vogels voeren in de Tropenhal. Het voeren ging nog best goed voor een eerste keer, tot dat we teveel in gesprek raakte.. We waren uiteindelijk wat later klaar dan de bedoeling was.

Rond zes uur, toen het tijd was om te stoppen, was ik nog steeds niet moe. Dit betekend dat ik al lekker begin te wennen! Ik kijk uit naar de laatste twee dagen, voor dat me weekend begint.

Nu ga ik eindelijk even wat eten en de rest van me avond genieten van deze drie mooie dagen , afwachtend wat er komen gaat.

Fijne avond iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

--

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 38299

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 29 Maart 2016

Een lang weekend Engeland... alleen.

26 Mei 2013 - 05 Juli 2013

Stage Olmense Zoo belgie.

03 Juni 2012 - 16 Juli 2012

AWF Volunteering/ internship Tenerife

Landen bezocht: