De kat uit de boom kijken of keihard aan het werk? - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu De kat uit de boom kijken of keihard aan het werk? - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu

De kat uit de boom kijken of keihard aan het werk?

Blijf op de hoogte en volg Selma

27 Mei 2013 | België, Olmen

Vanochtend was het dan zover. Mijn stageperiode van zes weken was dan eindelijk aangebroken en mocht om 08:00 uur al klaar staan in de kantine. Allereerst stelde ik me voor en kreeg bedrijfskleding zodat ik daarna eindelijk aan de slag kon! Met een lange zoektocht, hebben we toch nog een beetje de juiste maat gevonden zodat ik niet in me kleding zou verzuipen.. maar zoals het personeel hier al zei: Anders moeten we haar even flink te eten geven, dan zal ze de komende zes weken er gemakkelijk in passen! Helaas voor hun, maar dat word hem niet! haha.

Na het omkleden was het dan het moment van de waarheid. Wie mocht ik helpen en op welke afdeling zal ik gaan staan deze week?! Maar.. Zoals Jimmy gister al zei tegen mij en me ouders, je mag als stagiair fijn beginnen met " Kuikens knippen" ! Leuk klusje op de vroege ochtend als je nog niks in je maag hebt zitten en je toch wel een beetje naar eten verlangd ^^
Gelukkig hoefde ik me niet te schamen als ik bijna zou flauwvallen, omdat dit regelmatig gebeurd volgens de dierverzorgers, maar dit was voor mij niet van toepassing. Alles ging gewoon goed... tot dat... ik de binnen verblijven van de welpjes mocht schoon maken .....

Uiteraard was ik al meteen verliefd wanneer ik de welpjes zag, en al helemaal toen ik met Dorien samen het verblijf in gingen om het welpje over te zetten en te aaien. Het is toch even wennen & apart als een leeuwenwelpje tegen je aan springt, begint te knabbelen en wilt spelen, in plaats van een hond.. :D

Ik heb vandaag veel verschillende werkzaamheden gedaan en hielp Dorien bij de apen- afdeling en de katachtigen (omdat degene van de katachtigen er niet was). Veel schoongemaakt uiteraard, maar mocht ook de leuke dingen doen. O.a. In de verblijven rond lopen terwijl de aapjes er nog zaten, voeren, voer snijden en klaar zetten, etc.

Na een dag hard werken, zonder amper even pauze te nemen omdat je gewoon door wilt gaan (totaal 30 min pauze) , werd het harde werken toch beloond! Ik mocht alleen het leeuwenwelpje uit zijn verblijf halen buiten en in de arm, door het park, weer mee terug naar binnen nemen! Toch best wel spannend en eng, want je weet niet wat hij zal gaan doen, maar ook het blijven vast houden als hij eventueel probeert weg te komen! Alles is goed gegaan, en kijk uit naar morgen!

Maar nu eerst.... huiswerk, relaxen en me voetjes rust geven!

Ps: Zijn er nog liefhebbers om vrijwilliger te zijn in juli- aug? Er zijn uitvallers en ze zijn op zoek!

  • 28 Mei 2013 - 09:56

    Ramona:

    whahahhaha... volgens die foto's verzuip je nog in je kleding... :P
    En ik zou heeel heeel heeeeeeel graag willen vrijwilligen maar helaas ik heb een full time job..! misschien een keer een lang weekend opnemen?

    anyway ik kijk uit naar de rest van je verslagen..!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

--

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 38306

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 29 Maart 2016

Een lang weekend Engeland... alleen.

26 Mei 2013 - 05 Juli 2013

Stage Olmense Zoo belgie.

03 Juni 2012 - 16 Juli 2012

AWF Volunteering/ internship Tenerife

Landen bezocht: