Awesome day! - Reisverslag uit Arona, Spanje van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu Awesome day! - Reisverslag uit Arona, Spanje van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu

Awesome day!

Door: mypathtowildlife

Blijf op de hoogte en volg Selma

18 Juni 2012 | Spanje, Arona

Hello peeps,

vandaag was het dan eindelijk zover, we gingen duikenn!! ;D

Vanochtend werd ik wakker en gelijk al een kriebel in me buik. ja ik was erg zenuwachtig! ;D Vond het allemaal erg spannend, leuk , maar ook wel beetje eng.

Eerst heb ik nog even in het huis geholpen met het terras & topterras schoon te maken.. Zoals elke ochtend iedereen een taak krijgt , van de personen die die dag in het huis zijn..

We waren al snel klaar dus ik ging al snel terug naar het appartement om me makeup te gaan doen, want ja ik wist dat er nou eenmaal foto's gemaakt zouden worden, en dat ik er natuurlijk wel leuk op wou staan! ;D haha!!

om 10uur nog even een meeting gehad en 2uurtjes later was het zo'n beetje al weer tijd om te gaan! Taxi bellen, omkleden en hophop naar die mensen toe..

We kwamen daar aan en waren dik een uur te vroeg, dus zijn we maar even gaan eten bij het restaurantje waar we zaterdag ook waren.. Even lekker gegeten.. maar het eten krijgen duurde echt super super lang dus we moesten alles in 10minuten naar binnen smikkelen. En laat diane nou net een dik groot bord met lasagna en extra bord vol patat besteld hebben! hahahaha. dat was echt fun! .. Het herinnerde mij weer aan de zaterdag en werd door diane & emily gewoon Lady gaga genoemd! ;P zucht.. xD

het was tijd & al snel waren we op de plaats van bestemming..

Eerst kregen we bij binnenkomst een formulier die we moesten invullen.. Dit is naam, adres, in geval van nood, gezondheidsdingen etc. Er werd ook gelijk betaald..

Daarna mochten we ons gaan omkleden! :) funnn. Iedereen (bijna op een paar mensen na) deden echt super moeilijk om de wetsuits aan te krijgen, en ik ?? .. hahaha ik had hem zo aan! ;D Awhhh i love myn stage die ik had bij SOS dolfijn.. zo handiggg!

Nog even informatie gekregen, foto's gemaakt, spullen gepakt en we konden gaan!

en toen........ ohgoshh.

We mochten uit de boot springen, met onze flippers aan, duikbrillen op en snorkel adem pijpje, dingetje ;P etc.

Al gelijk dacht ik; ohgodd..
Ik liet me langzaam het water in glijden, hield me vast aan de boot en even werd ik een beetje paniekerig. door dat ik me aan de boot vast hield, ging ik door de golven onder de boot, waardoor ik dacht dat als ik los zou laten, ik onder de boot terecht zou komen, maar dat was bullshit ;P .. ik pakte me ergens anders aan vast en hield me er constant aan vast. Ik kon gewoon NIET zwemmen met die stomme flippers en er stroomde allemiaal water in het pijpje dus wou hem niet in me mond doen.. daarnaast dat ik dat me bril niet goed zat en dus vol zou lopen met water -_-' bleek dus niet zo ook achteraf.

ik hield me dus constant vast aan de boot en durfde het gewoon neit aan. zo nu en dan beetje paniekerig, maar het volgende moment toch wel rustiger...

tot dat na een klein tijdje alex (diegene van het duiken dan he) terug naar boven kwam en de volgende mocht. dat was ik.. ik vond het zo eng en durfde niet.. ik zei eerst: neeee neee, echt niet ;P .. maar goed, ik werd gedwongen en het werd al gelijk relaxt..

Ik ging onder water en ik dacht; omyngod, ik duikkk!!!! ;d

Zo facking awesome. je doet alleen je ogen onder water en je ziet al zoveeeeel. echt gewoon super super super vet en super mooi!

We gingen onder water en alles ging vanzelf. Ik leerde te zwemmen met flippers en was toch minder moeilijk..

Best aardig lang onder water gezeten, veel visjes gezien, spidercrab ofzoo, en heel veel soort coraal.
Echt super nice en super mooi.

Op een gegeven moment ging het steeds en steeds beter. alex liet me steeds losser zwemmen en op de helft zwommen we hand in hand. Ja dat klinkt raar. het was een man van denk ik in de 30 dus no worries. maar hij wou me nog neit helemaal los laten, maar ook niet achter me blijven zwemmen en me vast houden, dus hij besloot naast me te zwemmen en me hand voor alle zekerheid losjes vast te houden.. op dat moment dacht ik; nicee, relaxt. maar dit wil ik liever met me boyfriend! ^^ :( samen hand in hand duiken! .. maarja. dus ik dacht er maar gewoon niet bij na, keek relaxt en met veel enthousiasme rond en bedacht me maar gewoon dat davy naast me zwom en me hand vast had. ik zag hem overigens toch niet ;P haha!

Toen we boven kwamen dacht k weer; ohgod, ik kan niet zwemmen met flippers. hij liet me los en vroeg me om te zwemmen.. en ik kon het! ;D maar next time zal ik toch wel weer beetje eng vinden ;P helaas.

Eenmaal in de boot met Diane, jack & Emily hoorde we dat de mensen na mij wel een schildpad hadden gezien, waarvan maar 2 mensen hem aangeraakt hadden! :( tobad! toen we weer het water in gingen, was hij nergens meer te bekennen! echt facked.. dus nee geen schildpad gezien! :(

Hopelijk als ik (miss) deze week me cursus ga aanvragen voor me duikbrevet dan zal ik hopelijk van de 5x wel de kans krijgen te zien en aan te raken :) Zeker wel!

Ik ga dus me duikbrevet hier halen.. Ipv 400 hoef ik dus maar 200 te betalen ;) gelukkig maar..

Hopelijk willen nog mensen mij doneren hier voor ! ;D Dat zou fijn zijn..

Ik ga nu weer verder relaxen en straks eerst douchen! XX

  • 19 Juni 2012 - 16:30

    Mariette:

    Haha yaaay toch maar wel doen he ;). En dat paniekgevoel raak je snel genoeg kwijt hoor ;). En de schildpadjes ga je vast en zeker wel een keertje zien!! Succes ermee en vooral: heel veel plezier :D.

  • 20 Juni 2012 - 13:44

    Ramona:

    hahahahhahahahaha bange bange bange POEPERT!!!! gnagna... maja.. ik ben niet verder gekomen dan het zwembad:( snik... hahahhaha.. Goedzo.. meis ben trots op je dat je dit hebt gedaan... had niet echt begrepen hoe je het ging doen met je astma maar ben super super trots...

    Heb je trouwens er last van met dat klimaat.. vast niet want het is heeeeel anders dan in NL en ook een stuk gezonder.. have funnn!!!! en ik hoop dat je centjes genoeg hebt voor je duikbrevet... ik ga centjes sparen voor mijn waggie!! :p xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

--

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 38262

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 29 Maart 2016

Een lang weekend Engeland... alleen.

26 Mei 2013 - 05 Juli 2013

Stage Olmense Zoo belgie.

03 Juni 2012 - 16 Juli 2012

AWF Volunteering/ internship Tenerife

Landen bezocht: