Maandag 2 Juli & Dinsdag 3 Juli. - Reisverslag uit Arona, Spanje van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu Maandag 2 Juli & Dinsdag 3 Juli. - Reisverslag uit Arona, Spanje van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu

Maandag 2 Juli & Dinsdag 3 Juli.

Door: mypathtowildlife

Blijf op de hoogte en volg Selma

03 Juli 2012 | Spanje, Arona

Maandag 2 Juli 2012.

vandaag was een leuke en geslaagde dag! Om 10uur moesten we bij het duikcentrum zijn (Ellen, kim, Alicia en ik). We pakte een taxi & waren er zo!

Toen we daar aan kwamen was ik erg nerveus want ik wist niet wat me te wachten stond.. Iedereen moest dingen invullen en wachten & ik mocht me spullen klaar zetten. Dus me eigen apparatuur en eigen spullen installeren/ gereed maken voor de duik. Ik was een beetje bang om het verkeerd te doen.. maar het ging wel, op een paar kleine foutjes na.

Daarna hoorde ik dat hun de try dive gingen doen en ik wel wist wat ik moest doen. Dus ik dacht eigenlijk dat ik vrij kon duiken tot ze klaar waren met de trydivers.. Maar nee. ik moest wachten en moest ademhalingen oefenen met snorkelen, wat me erg bang maakte en beetje paniekerig. De golven waren super hoog en gewoon eng! Dus het oefenen zonder bril snorkelen moet ik als huiswerk zaterdag & zondag op het strand doen als huiswerk! :)

Gelukkig waren er 2 nederlanders aan boort op de boot die alleen kwamen voor snorkelen. ik kon gezellig praatje met ze maken over de dingen die ik hier doe en de dingen die ik moe(s)t doen met duiken. Niet alleen dat, maar ook over me paniekerig gevoel.

en het was zo raar. ik praatte veel nederlands met ze, en ik kon toch vet snel omschakelen als mensen in het engels tegen me praatte. Echt stond versteld van mezelf, maar het was wel mooi om te weten dat ik het kon!

na het snorkelen & na alle trydivers was ik dan eindelijk aan de beurt en was in het begin nog al een beetje paniekerig. Dit kwam ook mede door de hoge golven die er waren ..

We oefende het mondstuk uit doen aan het wateroppervlak voor 3x voordat we het weer op 8meter diepte deden.. Dit ging goed en konden dus eindelijk dan naar beneden. nu me angst weer overwinnen op dezelfde plek als waar et fout ging de eerste keer (8m diepte)!

Toen ik op me knieen zat op 8meter diepte werd ik weer beetje nerveus, maar toch moest ik het 2x doen. Dit ging erg goed! (op een beetje water na) maar dit maakte niet zoveel uit, omdat ik te blij was dat ik het deed!

Daarna kreeg ik de volgende opdracht; ik moest door middel van gebaren aan geven dat ik zonder zuurstof zat. zij gaf door middel van gebaren dat ik haar 2e mondstuk mocht pakken dus ik moest haar mondstuk pakken en hem in mijn mond stoppen.. daarna moesten we elkaar vast houden (dit is om samen naar het wateroppervlak te gaan en ik niet haar mondstuk kwijt raak), maar naar boven deden we niet. Wel moest ik me eigen mondstuk weer in me eigen mond stoppen! Dit ging goed. dus ik was erg trots & maakte uiteraard een " I did it " juigje! ;D

Na een aantal minuten wees ze ergens naar wat achter mij was. Ik probeerde bij te draaien, maar verloor me evenwicht. Toen ik terug draaide kwam er een schildpad voorbij. Ow zo onwerkelijk dat het dier bijna langs je heen zwemt.. Echt super gaaf! Alleen het aanraken kon niet. Wat het andere meisje voor mij overigens wel deed ;(

In iedergeval nog 2 lessen te gaan dus wie weet.. Ga ook nog een keer naar wrakken duiken! ;D in deze komende 2 lessen!

Eenmaal terug in de boot vertelde ze me nog wat tips en daarna vertelde de nederlandse jongen dat hij me eventjes gevolgd heeft met snorkelen. En dat hij zag dat ik die opdracht van het mondstuk deed.. haha grappig om te horen!

Daarna hebben we heerlijk gegeten weer bij victoria's. De 2 meiden zijn gebleven om nog een keer te duiken en ik ben met Diane, alicia, hadley, Alex & laurie wezen eten. Pizzaaaaaa ;) Jum Jum.

En met een volle buik zijn hadley, Alicia en ik naar het strand gegaan! Ik had alleen geen handdoek mee, dus hebben ze de grote handdoek van Hadley en de kleine handdoek van Alicia tegen elkaar aan gelegd en konden we lekker liggen op het strand! In de snik hete zon ;) haha.

Eenmaal thuis in het huis was ik erg moe en wou ik slapen voor ff, maar ik zat toch weer met davy op Whatsapp. ;p

Rond half 6 vielen me ogen toch echt dicht en ben ik gaan slapen tot 8uur/ half 9. Halve meeting gemist & was net op tijd om een afscheidswoordje te zeggen voor Diane die morgen vertrekt!

Daarna eigenlijk niet veel meer gedaan. Even op Whatsapp gezeten met Davy & daarna buiten op de stoep gezeten, praten met Kim.. Wat later ook gezellig werd! ;)

Dinsdag 3 Juli 2012.

Vandaag eigenlijk niet veel gedaan. Werd vanochtend 5 minuten voor 9 wakker dus snel naar binnen gerend & zonder ontbeten te hebben heb ik het terras/ topterras schoon gemaakt..

Daarna ben ik gelijk onder te douch gesprongen en heb ik me makeup nog een beetje gedaan! .. Voor de rest neit veel meer dan gewoon relaxen, huiswerk & natuurlijk helpen met boodschappen uitladen. Wat overigens wel grappig was!

Alles moest op de tafel gezet worden van MAMA CANARIA. Dus ik heb alles wat op de tafel lag netjes in de kast gelegd/ gezet en toen ze in hal liep was het gelijk; noooo noooo nooooo!!
en toen zei ik gewoon; maar ik help je ;P

en toen ze eenmaal de nette ingerichte kast zag & wist dat ik alles op datum deed, was het; ohh, okay, THANKYOU! <3

Daarna begaf te tafel het. ik zat in het hoekje en de tafel draaide om naar mij toe. dus ik kreeg alles op me (gelukkig stonden alle glas dingen al in de kast) en dat was best grappig ;p haha! Eerst vroeg Theresa of ik oke was, en daarna toen ze me zag lachen begon ze zelf te lachen omdat het erg grappig was! hahaa.

nu maar weer wat nuttigs doen, en vanavond om 8uur samen met Alex & Laurie in de auto met Diane die weggaat! Oh wat ga ik haar missen!! ;(

Dat worden vast nog wel een aantal foto's maken op het vliegveld en dan haar knuffelen & uitzwaaien!

als ik terug ben nog even skypen met Davy & morgen naar de duikschool want ik heb dan me examennnnn! ;O ohoh.
Jep, dus ik ga maar weer verder met leren.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



  • 04 Juli 2012 - 08:25

    Ramona:

    spannenddd!!!! maar dat examen ga je vast wel halen.. daar geloof ik heilig in.. nou moet jij nog geloven dat ik ga slagen voor mijn examen.. brrrr krijg er de bibbers van.. hahahah IK MIS JOU!!!! luvvveee uuu.... :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

--

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 38274

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 29 Maart 2016

Een lang weekend Engeland... alleen.

26 Mei 2013 - 05 Juli 2013

Stage Olmense Zoo belgie.

03 Juni 2012 - 16 Juli 2012

AWF Volunteering/ internship Tenerife

Landen bezocht: