week 4. - Reisverslag uit Arona, Spanje van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu week 4. - Reisverslag uit Arona, Spanje van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu

week 4.

Door: mypathtowildlife

Blijf op de hoogte en volg Selma

01 Juli 2012 | Spanje, Arona

aller eerst sorry voor het een week niet bij houden & sorry dat ik niet alles meer weet van deze week! Volgende week zal ik weer alles netjes bij houden! ;)

Maandag 25 Juni 2012.

Vandaag heb ik eigenlijk niet veel gedaan! De hele dag in de research room gezeten bezig met dingen voor school en voor het AWF.

Dinsdag 26 Juni 2012.

Vandaag moest ik om 8uur al op zijn om naar de haven te gaan in Porto Colon. Ik moest vandaag namelijk eigenlijk op de maxicat maar beth waarmee ik ging die werd ziek. Dus.. toen ben ik met 2 andere meiden op de Freebird gegaan!

We kwamen aan en hadden alle 3 geen flauw idee wat we moesten doen op deze boot. Het was voor ons alle 3 de eerste keer..
We kwamen aan op de boot en het voelde al gelijk heel fijn. De crew was gelijk al heel aardig & maakte gelijk al grappen. Ze legde ons op een fijne manier uit waar alles was en hoe het gaat ;)

Gelijk moesten we achter de bar en samen met z'n 3en vormden we een goed team! ;D na een aantal minuten kwam er steeds meer tempo in en na de eerste trip werden we al echte bar vrouwen! ;D haha.

We waren laat terug. Maar eenmaal thuis was en zo'n beetje gelijk een meeting met Ed. Daarna nog alle datasheets + petities invoeren en klaar..

Woensdag 27 Juni 2012.

Vandaag weer op de boot. Dit keer was het om half 9 richting de haven! ;) Ik was met michelle (alleen omdat er 2 zijn, noemen we haar MJ) op de Eden vandaag. Het was niet erg druk op de eerste trip en hoefden niks te doen.. het was een beetje een rare dag. De golven waren gigantisch hoog en de hele boot ging heen & weer. We hebben maar een stuk of 10 petities kunnen laten tekenen de eerste trip. De 2e trip was de boot helemaal vol.. maar de golven waren 3x zo erg. Mj en ik besloten maar geen petities te gaan doen want als je wou gaan staan dan werd je naar de andere kant van de boot geduwd door de wind en de hoge golven. Dat vonden we toch iets te gevaarlijk! We waren op tijd terug en hebben nog even lekker gegeten bij Victioria's waar we altijd zitten. Lekker broodje bacon! ^^ Jumjum..

Eenmaal gewacht op andere 2 mensen konden we bellen om opgehaald te worden. Dit heeft overigens erg lang geduurt (2uur) , en dit was niet bepaald tof.

Donderdag 28 Juni 2012.

Donderdag zat ik weer op de Freebird, en dit keer met alleen Emma. en god oh god, wat een trip! Grappig maar het zag er ook uit als hell.

De eerste trip ging goed, ik werkte Emma in die haar eerste keer op een boot had en dus ook eerste keer op de Freebird. Eenmaal ingewerkt te hebben ging het allemaal goed. We hebben erg leuk gehad. De golven waren weer gigantisch!! .. De eerste trip van 3 uur vielen de golven nog redelijk mee en waren maar paar mensen ziek. De tweede trip van 4 uur & kwartier was echt like hell. De golven waren heel heel hoog & de boot schommelde enorm! Om de zoveel minuten kwamen weer nieuwe mensen vragen naar een kotszakje. ... We zaten binnen achter de bar en iedereen die binnen zat, waren aan het kotsen. Zelfs baby's en kleine kinderen. Echt zielig om te zien! ;O

Van de misschien wel 160 mensen ofzo, waren er zowiezo 120 mensen ziek & waren aan het kotsen. Alles rook er naar en was behoorlijk smerig..

Op een gegeven moment, kwam er een man naar mij toe, die stond naast me aan de andere kant van de bar. hij vroeg om ijs met zijn dochtertje in zijn armen .. Pablo pakte een ijsje en op dat moment vroeg die man aan emma om zijn dochter vast te houden , zodat hij geld kon pakken.. Op het moment dat hij geld pakte, kotste hij 3x over de bar heen. Het was nog geen meter van me af. Dus 1 stap op zij naar hem en ik was onder gekotst. De geur, het bijna op mij, het kotsen.. ik was even in shock geloof ik ...

Verder heb ik natuurlijk ook allebei de dagen op de Freebird One fun gehad! ;D Uiteraarrd. Er is 1 crew lid die gewoon echt top is! altijd vrolijk, altijd grappen maken, altijd lekker gek doen en dansen (vaak zoals ik ook dans in het weekend) op de muziek van; I'm sexy and I know It. .. haha topper. Elke keer weer laat hij gekke foto's zien op zijn mobiel. niet alleen gekke maar ook over zijn kinderen die super schattig zijn! .. Het is een gekke vent eigenlijk. Hij had 1 favoriete van AWF & dat was Emily. Nu gaat Emily weg zaterdag en gelijk zeggen ze dat ik zijn nieuwe Emily word. Aangezien hij constant zegt dat ik mooi ben, dat hij mijn sproeten sexy vind & zegt dat hij van me houd ;P gekke vent. Nou we zullen zien of ik zijn nieuwe emily ben. ;P Over een week is hij toch weg voor een jaar uit Tenerife & over 2 weken ben ik weer thuis, dus ik kan GELUKKIG zijn nieuwe emily niet worden. sorry clare ;P haha!

In de avond namen we al beetje afscheid van Janneke, Britt & Esther. Iedereen mocht in de meeting wat over hun zeggen en ik zei over hun alle 3 wat.. njaa. Dat probeerde ik maar lukte niet! Ik kwam neit uit me woorden en toen ik zei; en janneke.. toen kwamen de tranen en lukte het niet meer. Achteraf maar gewoon in het nederlands tegen haar gezegt en een knuffel gekregen van die lieve janneke!

Vrijdag 29 Juni 2012.

vandaag ging ik duiken .. ME EERSTE PADI OPEN WATER CURSUS LES! Whoeep whoeep.

maar eerst..
Om 8uur op om de 3 schatjes uit te zwaaien! Alleen jeroen & ik kwamen op dagen en voor de rest niemand.. ;(
Ik heb me nog aardig in weten te houden, maar eenmaal om te hoek, ja toen kwamen de tranen weer.

daarna ben ik nog even voor een bijna uurtje me bed in gegaan, heb om 9uur geholpen in het huis en daarna gewacht tot het tijd was om te gaan voor duiken!

Ik moest er om 1uur zijn en ging samen met Amanda. Die deed haar Try dive.. Eerst gingen de 6 try divers onder water en de rest mocht weer snorkelen.
Ik weet niet waarom, maar ik vind snorkelen helemaal niet fijn en eng! Ik zat dus de hele tijd in de boot, op de rand van de boot met me voeren in het water. Ik durfde gewoon niet en ging ook niet.. tot ik en amanda elkaar aan keken & beide tegelijk naar hetzelfde punt keken. SCHILDPAD! we riepen het beide en vanaf dat moment jumpte ik het water in.. maar helaas, niet onder water kunnen zien ...

eenmaal iedereen geweest, kon ik gaan duiken .. En helaas, geen schildpad! -_-' shitzooi.

We gingen een aantal dingen oefenen.. o.a. Zonder bril onder water kunnen blijven ademen door je mond. dit is nog erg moeilijk omdat je al snel geneigd bent om door je neus te ademen als je niks over je neus hebt.. na 4x stopte we daar mee en zei ze; proberen we volgende keer wel weer.

Daarna gingen we duiken & vanaf 8 meter diepte (toen ik met me knieen op de grond zat) moest ik het volgende doen; De inhalator van de lucht uit me mond halen, belletjes blijven blazen en weer terug in me mond. Ze deed het 4keer voor en daarna mocht ik.. en ik durfde al niet eens!

Ik wou het toch doen en leren .. dus ik deed hem uit en vergat hem goed in te doen omdat ik me mond niet ver genoeg open durfde te doen. Ik ademende weer te snel waardoor ik ontzettend veel water naar binnen kreeg en bijna stikte in het water. De vrouw van de duikschool deed snel haar 2e inhalator in me mond en bleef maar drukken op het knopje tot ik weer begon te ademen ipv te hypiventileren .. Daarnaast ging ze ondertussen zo snel mogelijk naar boven met mij! Aan de water oppervlak was ik erg bang en had ik zelfs even traantjes. Het voelde echt als een bijna door ervaring. Ik stikte bijna in het water, me ogen waren 3x zo groot als normaal en ik dacht letterlijk; Oke, nu ga ik dood, ik kom niet meer thuis, dit is me laatste dag, niemand ziet me meer terug!

Daarna was ik niet zo relaxt meer, en gingen we dus gewoon normaal zwemmen.. toen ik wist dat het alleen zwemmen / duiken was weer, was ik weer relaxt. Ik heb heleboel diertjes op de grond en tussen de stenen gezien & was echt onwijs mooi! en. Ik zag een hele schol met vissen, en ik zwom er recht op af. De vissen bleven tot het laatste moment stil en toen ik ze bijna een kon raken, toen zwommen ze rustig voor me verder. ik zwom dus met me hoofd tussen de vissen.. ECHT SUPER!!

Na de eerste duikles was ik nog steeds aan het shaken. Dit duurde wel tot laat.

In de avond ging iedereen uit naar hellens, ik niet want had al gegeten en voelde me echt niet lekker door al dat zoute water! ;(
dus.. toen heb ik maar geskyped met Janneke, die al in Nederland was ondertussen!

Zaterdag 30 Juni 2012.

Vandaag had ik weer een duikles. dit keer met Diane! ;) We namen samen een taxi en begonnen aan de les. Voor mij de 2e les, voor haar de 4e alweer.. die is dus bijna klaar.

Ze besloten met ons naar het water aan het strand te gaan, waar het niet dieper is dan 2 meter. hier gingen we veel opdrachten herhalen ..

zo moest ik dus opnieuw ademen door me mond ipv door me neus.. zonder bril. De 2e keer lukte het me en was ik erg blij! Daarna moest ik het weer doen en weer doen maar het lukte niet meer ;( helaaaas. Daarna meost ik weer oefenen door het mond stuk uit te doen .. dit ging na 10x eindelijk 2x goed! Was zo blij, en heb me angst overwonnne.. alleen nog niet me angst overwonnen om dieper te gaan dan het wateroppervlak. Maar dat komt nog veel.

Diane moest veel andere opdrachten doen en ik maar een paar, o.a. ; plat liggen op de bodem & door midden van je longen omhoog komen & weer naar beneden gaan.. Maar. je voeten moesten op de grond blijven! Na een tijdje lukte dit me eindelijk ook. hier voor ben ik dus ook geslaagd! ;) Daarna moest ik water in me bril laten lopen en onder water er weer uit laten.. dit lukte nog niet helemaal. maar hier ben ik wel geslaagd voor! ;D ook moest ik strekken onder water. ik moest me been strekken en me flipper vast pakken.. geen idee waarom maar hier ben ik ook voor geslaagd! ;D

en toen..
toen voelde ik dat me lucht steeds minder werd en begon steeds benauwder te worden.. het lucht daalde steeds meer en ik werd steeds onrustiger daar door. Gelukkig heb ik een top dag gehad en ging er een heleboel goed!

maandag weer geloof ik.. maar hopelijk nu wel turtles zien! ;D

Daarna zijn we gaan eten bij een restaurant. Iers restaurant , dus .. ja ja dan raad je het al wel; FISH & CHIPS! <3 jumjumjum.
Na het eten moesten we terug naar de duikschool want dan zou ze ons dingen uit leggen over het examen & we moesten dus een opdracht leren om te kunnen berekenen. Na oefenen ging het goed! ;D Vandaag of morgen nog een keertje met Diane oefenen..
ENN. natuurlijk lezen van het boek! ;P LEREN LEREN LEREN.

Daarna zijn we nog even naar het strand gegaan voor bijna 2uurtjes, geshopt en terug naar het huis. Douchen, klaar maken voor het uitgaan & om 12uur kwamen de taxi's!

We zijn dit keer niet echt naar dezelfde clubs geweest, maar alsnog wel redelijk goedkope drank ;)

en verder. sorry mensen, maar verder herinner ik mij niet veel meer van de avond! Ik werd wel wakker in de coordinator room waar ik in het oude bed van rosa wakker werd! ;P hahaha. toen ik wakker werd, dacht ik; ehh, wat doe ik hier?? Toen ben ik maar naar me eigen bed gegaan en nog even ander half uurtjes verder geslapen ;P

Wel weet ik; dat Elise een grote kakkerlak achtige in haar drankje had,, begon te gillen en drankje weggooide! en er werd mij verteld dat ik nog met zo'n beest op de foto sta! ;P haha ohgodd.

Zondag 1 Juli 2012.

Vandaag werd ik dus wakker in ander bed en andere kamer. En neee. wel alleen uiteraard! ;) hahaah. Die vraag heb ik nu al 2x gekregen dus ik typ het maar even voor alle zekerheid.

ik ben naar me eigen bed gegaan, even verder geslapen en daarna maar lekker chillen in het huis.. en ques whatt.
HELEMAAL ALLEEN! Het voelde heerlijk dat alle 40 mensen die allemaal druk zijn even weg waren ;P haha! RUST RUST RUST !

Next weekend ga ik weer helemaal los, maar toch niet zo veel meer drinken .. Wel zaterdag & zondag naar het strand!

Vanavond meeting en gewoon verder relaxen. niks bijzonders dus! ;)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 02 Juli 2012 - 13:07

    Mariette:

    Heerlijk altijd, de broodjes bij Victoria's <3.
    Mooi dat t langzaam beter gaat met het duiken :). Sommige oefeningen blijven gewoon eng, daar hebben heel veel mensen last van ;). En die oefening met strekken: je kan nogal es last krijgen van kramp in je been/voet/teen onder water. Met die strek oefening krijg je de kramp weg. Toen ik m moest doen had ik nog écht kramp ook! hihi.
    Enne... Hoe gaat t met je fotografie project? :D
    Have fun komende week en succes met leren!! (Als je nog vragen hebt, kan je kelly, BJ en mij ook altijd mailen ;) ).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

--

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 38274

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 29 Maart 2016

Een lang weekend Engeland... alleen.

26 Mei 2013 - 05 Juli 2013

Stage Olmense Zoo belgie.

03 Juni 2012 - 16 Juli 2012

AWF Volunteering/ internship Tenerife

Landen bezocht: