Laatste weekend! - Reisverslag uit Arona, Spanje van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu Laatste weekend! - Reisverslag uit Arona, Spanje van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu

Laatste weekend!

Door: mypathtowildlife

Blijf op de hoogte en volg Selma

20 Juli 2012 | Spanje, Arona

Vrijdag 13 Juli 2012.

Vandaag had ik eerst om half 9 mijn laatste duik. En deze duik was ook een speciale, namelijk wrak duiken! ;D

Samen met Kim en Katie gingen we in de morgen al vroeg naar het duikcentrum. We waren een half uur te laat omdat Kim zich verslapen had & daarna zei dat het geen probleem was omdat de mensen van het rip nog niet terug waren. Achteraf vonden ze toch dat we te laat waren en moesten we er toch zijn op tijd!

Eenmaal aangekomen konden we nog even wat eten. Dit werd even snel wat drinken en een broodje naar binnen werken & op de duikschool in om ons om te kleden!

We waren allemaal erg enthousiast omdat we gingen wrak duiken, wat betekend 18 meter tot 20 meter diepte!

Wrak duiken.
We dachten dat het een eind varen was met het bootje maar we waren er eigenlijk al zo. ;O Het was eigenlijk nog maar net de haven uit!! Erg dichtbij dus!

We moesten ons achterover vanuit de boot laten vallen en naar de lijn zwemmen waarna we de lijnvolgend & vasthoudend naar beneden gingen! Het ging allemaal erg goed en heb erg genoten ;D 2 wrakken gezien, en er zelf nog even op gelegen & aangeraakt! Echt super gaaf dus.

Eenmaal terug in de duikschool ging ik me examen doen, ja ja alweer! Ik heb het deze dag 2x gedaan (engels en nederlands) en allebei gezakt , helaas!

In de avond nam ik me huiswerk ( Een boek om me examen te leren voor de volgende dag) mee naar hellens. Eerst heb ik lekker lol gemaakt en lekker gedanst, later op de avond samen met Aron aan er aan gaan zitten & geleerd .. en daarna weer heerlijk uit me dak gegaan. Daarnaast hebben we voor het eerst een Karaoke gedaan in hellens en het was super! <3 Totdat de politie kwam, haha!

Hedi en ik zaten gewoon vet relaxt op me papiertjes te tekenen buiten en de politie kwam er aan. Iedereen stormde naar binnen en wij bleven gewoon rustig zitten! Hellens werd gesloten dus moesten we maar terug naar het huis! Na hellens nog even tijdje binnen gezeten in de gang (eigenlijk tot heel laat) en uiteindelijk maar naar bed gegaan na een leuke laatste avond hellens!

Zaterdag 14 Juli 2012.

Zaterdag moest ik om 11uur alweer in de duikschool zijn om me examen opnieuw te doen. Dit was me 4e keer & ben geslaagd met 84% , EINDELIJK!

Maar. Omdat ik de oefening zonder duikbril nog niet gedaan had, moest ik dus een extra duik maken om die wel te gaan doen.. Ene kant helemaaal niet erg! ;D

Samen met Amanda gingen we op naar de turtle bay waar er een hele leuke schildpad was die niet meer bij ons weg wou. Helaas zijn de foto´s niet zo heel scherp maar wel ontzettend gaaf! <3 ik ben in iedergeval verliefd!

Na de opdracht die ik met heel veel moeite heb gedaan en na een tijdje oefenen, gingen we weer weg. Ik ben officieel een PADI DUIKER! WHOEP WHOEP!
Nu maar wachten tot wanneer het pasje binnen komt met de oh zo lelijke foto er op, haha!

Toen was het al aardig laat. Geen tijd meer gehad om naar het strand te gaan dus daar ging me laatste kans..

Eenmaal terug in het huis ben ik gaan douchen en vast gaan klaar maken voor de avond! Me laatste avond! ;(

We gingen vooraf nog even lekker wat drinken in het appartement en natuurlijk veel lol hebben! De drank ging er ook aardig goed in..
12uur en de taxi´s kwamen er aan. Daar gingen we dan. Op naar victoria´s (uitgaans gelegenheid waar we altijd heen gaan) en lekker voor ons laatste keer uit ons dak te gaan!

Ik heb echt een top avond gehad! En juist door dat ik een super avond heb gehad, werd het even een emotioneel momentje in Rehab. Jaja, ik heb op de trap even paar traantjes gelaten omdat ik gewoon niet weg wou! Gelukkig na een goed gesprek met jeroen & 2 andere lieve meiden ging het weer beter..
Ze namen me mee want we gingen naar de laatste club. Toen Kim mij zag en zag dat ik nog een beetje aan het huilen was, toen begon ze me te knuffelen, waarna Hedi het gelijk al overnam van haar. Hij heeft me arm in arm mee genomen naar de volgende club & een bloementje voor me gekocht! Ondertussen de weg naar de laatste club ook met victoria er bij gelopen en het kwam weer helemaal goed. ;D Me avond werd weer super leuk.

Eenmaal in de huis was het chaos omdat er iemand graag naar huis wou en gelijk op het vliegveld wou stappen terug naar huis. Maar ondanks dat heb ik nog zeker gezellig gehad met een aantal mensen in het huis & heb ik me laatste uur door gebracht buiten op de stoep. Ja Ja, zelfs daar moet je afscheid van nemen! ;P

Eenmaal aantal minuten voor dat de auto werd voorgereden hebben een aantal jongens nog even lekker in me tas gezeten en is Hedi met mijn bh (aan) vandoor gegaan ;P en andere jongens zaten gewoon te geinen over me spullen.

Ik heb trouwens nog nooit zo´n leuke, grappige, vieze maar niet leuke afscheid gehad! Alle mensen die ooit afscheid namen, die deden het normaal. En wij nemen afscheid en wat denk je. 2 jongens gaan met hun blote kont op de auto zitten en de ander die swaffelt de auto.. hahaha!

Verder was de afscheid erg zwaar en toen de auto weg reed kon ik niet me tranen meer tegen houden. Het was erg moeilijk!

Inmiddels zondag 15 Juli 2012.

Zondag ochtend in het vliegtuig sliep ik al voor dat hij was opgestegen. De reis was dodelijk saai want we waren allebei kapot & mijn drank was nog goed te voelen...

De reis verliep verder wel goed gelukkig. Zelfs met een nederlandse betweter naast ons, haha.

Eenmaal geland in nederland konden we ook niet meer wachten om iedereen weer te zien. We stonden springend te wachten op de koffer en zodra we de koffers zagen liepen we ook erg snel naar onze lieve familie (en mijn liefde)! Eenmaal de eerste knuffel kreeg ik toch wel tranen van blijdschap maar ook het gemis van Tenerife.

Ik had niet verwacht dat ik in de auto niet kon slapen.. ik ben de hele tijd wakker gebleven en heb het nog aardig volgehouden. Meer als 24uur doorgehaald en ik kon nog niet bepaald slapen.

Toen ik thuis kwam hingen er welkom thuis vlaggetjes & balonnen. SUPER LIEF! En natuurlijk.. daar zaten mijn opa en stiefheks op mij te wachten. Later op de avond kwam de vriend van me zus ook nog even langs & me oudste zus bianca belde of ik al thuis was!

..................


En zelfs.
Tot 2dagen na dat ik eindelijk weer thuis was, was het gemis van Tenerife ontzettend groot. Ik droomde constant over Tenerife & had elke keer het gevoel dat ik het droomde en zo in tenerife weer wakker zou worden..

Maar helaas..
Welkom terug in Nederland selma!


Mijn 6 weken stage was te kort, want het was ontzettend leuk! Toch als ik terug kijk dan ben ik blij toch weer iedereen te zien en te kunnen knuffelen. Ik zal in iedergeval contact houden met zoveel mogelijk AWF mensen en ik zal ze zeker nooit vergeten! <3


# Loving Tenerife. Forever in my mind! #

  • 21 Juli 2012 - 14:54

    Mariette:

    Een levensveranderende ervaring :). Kom gewoon een keertje terug :D.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

--

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 6600
Totaal aantal bezoekers 38274

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 29 Maart 2016

Een lang weekend Engeland... alleen.

26 Mei 2013 - 05 Juli 2013

Stage Olmense Zoo belgie.

03 Juni 2012 - 16 Juli 2012

AWF Volunteering/ internship Tenerife

Landen bezocht: