Week 6. Watervogels, voliere vogels en reigers. - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu Week 6. Watervogels, voliere vogels en reigers. - Reisverslag uit Olmen, België van Selma Mastenbroek - WaarBenJij.nu

Week 6. Watervogels, voliere vogels en reigers.

Blijf op de hoogte en volg Selma

11 Juli 2013 | België, Olmen

Maandag 1 Juli 2013.

Vandaag was een andere dag als verwacht. Jana en ik mochten de koeling gaan schoon maken, na de kinderboerderij. Alleen vonden wij dat de koeling een betere schoonmaak nodig had, waardoor we dus zelf besloten om de hele koeling aan te pakken. Alle muren, alle planken, de grond, schone bakken etc etc. Hier zijn we meer als een halve dag mee zoet geweest, met natuurlijk ook veel lol samen! Waar je wel niet om kan lachen als sommige woorden toch erg verschillen van elkaar, whaha. Zo kreeg ik ook een uitdaging van Jana, maar dat vertellen wij maar niet..

De rest van de dag heb ik beetje schoon maak klusjes gedaan voor de dierverzorgers in de Zoo. Niet schoon maken in verblijven, maar meer in de keuken en rondom de keuken. Zo zag het er allemaal weer top uit.

Niet veel te vertellen dus over vandaag, maar mijn dag was wel heel leuk en erg gezellig! En natuurlijk zijn Jana en ik trots op onszelf en ons werk!


Dinsdag 2 Juli 2013.

Een dag wat niet bij Jimmy zijn ronde hoorde, dus ik had vandaag min of meer mijn eigen ronde. Namelijk grotendeels van de kinderboerderij! Zo begon me dag vandaag met het voeren van de kinderboerderij samen met Jana, waarna ik Werner hielp bij de welpjes. De welpjes de fles geven en natuurlijk de welpjes naar buiten dragen om ze in het buitenverblijf te laten vertoeven, samen met vosje. Het vosje vind het geweldig om lekker te kunnen spelen met vier welpjes en niet meer alleen te zitten!

Na de welpjes ging ik maar aan de slag bij de kinderboerderij. Ik besloot om de kinderboerderij dan ook maar even goed aan te pakken en door vele verblijven schoon te maken. Ik begon bij de Degoe's waar ik even schoon zaagsel er bij op ging strooien. Deze waren eerder al helemaal gedaan dus hoefde dit keer niet. Na de degoe's haalde ik de vieze plekken weg bij de varkens , maakte het verblijf van de gerbils helemaal schoon, zorgde dat de verblijven van de cavia's en konijnen er weer goed uit zag en eindigde bij de duiven. Dit verblijf was gewoon even aanvegen en het zag er weer goed uit! De hal in de kinderboerderij was hier door erg stoffig, zanderig en smerig, dus besloot ik deze ook nog even aan te vegen!

Eenmaal terug van de kinderboerderij was Jimmy nergens te bekennen, dus besloot ik maar op me eigen houtje de kantine helemaal schoon te maken. Alles ging uit de kasten en de kasten werden ook uitgesopt. Alle muren werden weer spik en span gemaakt en al het andere troep mocht ook weg. Vloer goed geschropt en de tafels & stoelen ook maar even afgenomen. Toen Jimmy halverwege dit werk terug kwam zij hij niks en liet me gewoon mijn werk doen, waardoor ik het ook kon af maken. Eenmaal klaar was het al bijna aan het einde van de dag, dus was het alleen nog even tijd om de welpjes te doen. Dit betekende de welpjes de fles geven, binnen verblijf schoon maken en de welpjes weer naar binnen halen.

Ik heb vandaag dus niks gedaan voor Jimmy zijn afdeling, maar ondanks alles ben ik blij wat ik gedaan heb. Dit moest ook allemaal nodig gebeuren dus maar goed dat het nu gedaan is!


Woensdag 3 Juni 2013.

Vandaag is het dan zover, weer een paar kinderen van activak waar we weer gezellig verrijking mee mochten maken! Dit was overigens weer een ontzettend leuke en rustige groep, waar we een leuke dag mee hadden. Verrijking rond brengen deden we met Jimmy er bij.

Na de verrijking ging ik de tropenhal voeren met Jimmy, aangezien Niels vandaag niet aanwezig was. Gelukkig kende ik deze ronde al , dus we waren snel er door heen! EN. Hoe vaak ik het ook altijd geprobeerd heb, heb ik vandaag voor het eerst een sprinkhaan vast gehouden en ik bleef deze ook vast houden! Alleen hoog genoeg de lucht in gooien voor de vogels lukte niet, maar het was wel weer een hoogtepunt voor mezelf!

Nog wat andere klusjes gedaan vandaagen mijn dag zat er al weer op. Nog twee dagen te gaan (eigenlijk anderhalve dag), en dan zit mijn stage periode er hier alweer op!

Ik ga er dus nog even van genieten, door nog leuke avonden door te brengen met mijn studio genootje :D


Donderdag 4 Juli 2013.

Het is vandaag donderdag en na morgen ben ik weer lekker thuis! Dit was mijn eerste gedachte toen ik wakker werd. Ik ben nu toch wel beetje klaar om naar huis te gaan, aangezien ik bijna iedereen weer kan zien en ze toch wel allemaal mis! Toch had ik zin in vandaag dus stond al snel naast mijn bed.

Vandaag was Jimmy er niet, wat betekende dat ik weer andere dingen deed dan voor zijn afdeling. Ik mocht vandaag weer samen met Jana de kinderboerderij doen en voor de tweede dag deze dag activak! Deze kinderen waren heel lief en erg rustig en dat maakte het werken ook leuk met deze groep. Ze zaten vol met Ideeën en maakte de leukste verrijkingen met groente & fruit! Geweldig!

Ook maakte ik met deze groep iets mee wat ik niet eerder heb meegemaakt in me zes weken stage! Eén groepje maakte zijn eigen tafel schoon en ruimde alles op! Ik stond perplex en wist even niet waar ik moest kijken. Zij maakte mij blij & trots , en dat wilde ik ook laten merken. Ik vertelde ze dat ik trots op ze was en dat hun de eerste waren die hun eigen tafel schoon maakte en dus een schouderklopje verdiende. De jongens wisten niet hoe hard ze moesten juigen, wat een ander meisje van een andere groep aan spoorde om hun troep ook op te ruimen. Zij stond alles alleen op te ruimen van haar groepje. En deze tafel lag nog wel onder de drap van etensresten (voor de beren), denk bijvoorbeeld aan sauzen, vlees, pasta en patat. Ik heb het meisje gezegd dat ze mocht stoppen en dat ik het wel zou doen. Arm kind!

Hierna was het tijd om op te ruimen en tegen de tijd dat alles weg was, was het alweer tijd voor de middag pauze.

Na de pauze had ik een gesprek met Robby , aangezien mijn eindbeoordeling nog ingevuld moest worden en Robby er morgen niet zou zijn. Robby besloot zijn tijd te nemen, waardoor ik Niels kon helpen in de tropenhal. Tijdens het voeren van de tropenhal kwam Robby met mijn beoordeling, waar ik niet blij mee was, maar dat is helaas iets waar ik het met school over zou moeten hebben. Me uren zijn gelukkig wel goed gekeurd en afgetekend, waar ik ontzettend blij mee ben!

Na vandaag was ik wel een beetje klaar om terug te gaan naar huis. Me beoordeling, me tijd & energie die ik er ingestoken heb, de dingen die gezegd en gedaan zijn achter mijn rug om , etc. Was het tijd om in de avond me spullen te pakken en blij te zijn dat ik bijna vakantie had. Toch ben ik blij dat ik nog wel twee weken terug mag komen om te werken in de Zoo, omdat dit me eerste (betaalde) baantje is in de Zoo. Gelukkig zijn er mensen die kijken naar me werk en niet naar de dingen die gezegd zijn en als waarheid beschouwt word. Ik ben blij met deze ervaring, want hier mee leer je de keiharde bedrijfsleven en hoe ver mensen kunnen gaan soms! ;)

Nog even een laatste leuke avond door gebracht met me studio genootje want ik ga haar sowieso ontzettend missen!


Vrijdag 5 Juli 2013.

Wakker worden en te weten dat je maar een halve dag hoeft & dat je vanavond gewoon weer in je eigen lekkere bedje ligt is een lekkere gedachte! Slecht geslapen, maar ondanks alles jumpte ik snel uit mijn bedje!

Voor de allerlaatste keer deze stage mocht ik weer de kinderboerderij gaan doen, en ondertussen dat ik de kinderboerderij deed, vroeg ik me af wat er hier van zal komen als ik die twee weken terug mag komen. In de periode heen heb ik de kinderboerderij leren kennen en geleerd wat de dieren allemaal wel of niet lekker vonden. Allemaal aten ze netjes hun schaaltje- bak leeg & dat is tot nu toe nog niet echt iemand gelukt. Ik hoop echt dat er meer tijd in de kinderboerderij gestopt word, omdat deze ook erg belangrijk is!

Na de kinderboerderij en de welpjes, kreeg ik te horen dat Niels niet zou komen vandaag en of ik dus de presentaties bij de Reptielen achter de schermen wilde overnemen. Uiteraard wilde ik dat wel doen, want de vorige keer vond ik het ook ontzettend leuk om te doen! Om 10 uur kwamen de 4 groepen kinderen aan en elk half uur kreeg ik een ander groepje. Ze waren allemaal erg enthousiast en van mijn laatste groepje kreeg ik zelfs een applaus! Dat deed me echt goed!

Ondertussen dat mijn presentaties er al weer op zaten, was Remy al onderweg naar Belgie om mij op te halen en natuurlijk voor nog een halve dag Zoo! Kon niet wachten tot ik lekker door het park kon lopen om hem alles te laten zien, aangezien hij natuurlijk enthousiast en nieuwschierig was!

Nog wat kleine klusjes en ik eindigde mijn stage dag met een lekkere lunch met de groep. Uiteraard nog een poging tot groepsfoto, welke niet gelukt was! Gelukkig had degene van de cafetaria een foto gemaakt met haar mobiel, en deze gaat ze op sturen. Hopelijk krijg ik deze snel!

Na de pauze ben ik lekker onder de douche gestapt om in me eigen schone kleding te kunnen lopen voor de rest van de dag en natuurlijk de werk kleding in te leveren.. Ik ben vast begonnen aan het schoon maken van de studio en de laatste dingen in te pakken om weg te gaan. Na een klein uurtje was Remy aangekomen.

De rest van de dag heb ik Remy het park laten zien, tot aan lachens- en verbazing toe. Remy wilde namelijk niet meer bij de tijgerwelpjes weg en was daar niet meer weg te slaan! Erg leuk!
Na een leuke dag in de Zoo mocht ik deze afsluiten om voor de laatste keer de welpjes de fles te geven, waarbij ik nou net op me laatste dag & in me schone kleding onder geniest werd door een welpje!

Hierna heb ik me huis genootje een dikke mega knuffel gegeven , spullen ingeladen, sleutel ingeleverd en vertrokken. Hier was ik aardig rustig onder.. We zijn nog even wezen pinnen voor Sander en natuurlijk nog even langs Sander & Sylvia gereden. Sylvia was namelijk zo lief voor mij om nog wat dingen bij de supermarkt te halen! Wat een schat!

Bij Sander zijn we nog even blijven plakken. We hebben nog even gezellig bijgekletst en daarna hebben we toch nog even foto's gemaakt van zijn roofvogels. Eindelijk hield ik zijn roofvogels op mijn hand, en ondanks mijn ervaringen met eerdere jaren, blijft het gewoon geweldig om deze dieren op je hand te hebben! Uiteraard mocht Remy ze ook nog even op de hand houden... Nog even wat foto's gemaakt van zijn vogels zelf en toen was het alweer half 9 en dus tijd om naar huis te gaan, want we moesten tenslotte nog avond eten & nog 2,5 uur reizen! :O

Onderweg naar huis vond ik het toch jammer om alles achter te moeten laten... dus ik was er toch even stil van!

Eenmaal thuis dropte ik alles thuis en ging meteen naar me zus toe om haar nieuwe hondje te gaan zien! Wat een droppie. Haar naam is Jazz, en ze laat je gelijk de welpjes vergeten.. hihi. ik ben verliefd!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

--

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 2070
Totaal aantal bezoekers 38259

Voorgaande reizen:

25 Maart 2016 - 29 Maart 2016

Een lang weekend Engeland... alleen.

26 Mei 2013 - 05 Juli 2013

Stage Olmense Zoo belgie.

03 Juni 2012 - 16 Juli 2012

AWF Volunteering/ internship Tenerife

Landen bezocht: